piątek, 21 lutego 2014

Tutorial - jak uszyć czapkę smerfetkę :)

Od kilku dni szyję namiętnie czapy - smerfety. Zaczęłam od najmłodszej córy, potem starsza pozazdrościła, a dziś i syn zapragnął takową. Pomyślałam, więc, że zrobię tutorial :)

1. Potrzebujemy 2 prostokąty, gdzie jeden z boków to obwód głowy, a drugi bok ma od 28-35cm (w zależności od tego, jak długą smerfetę chcemy uzyskać)

2. każdy z prostokątów składamy na pół i wycinamy półkola

Po tym powinniśmy uzyskać:


Po rozłożeniu każdy kawałek wygląda tak:


3. Obydwa kawałki składamy tak by prawe strony były w srodku i zszywamy tak jak pokazane jest na pierwszym rysunku (czerwona przerywana linia)
Część, która ma być zewnętrzną warstwą - zszywamy do końca.
W części, która ma być wewnętrzną warstwą - zostawiamy kawałek nie zszyty.

4. Wkładamy jedną część w drugą, tak by w środku stykały się prawymi stronami


i przeszywamy razem na wolnym końcu


5. Zszyte elementy wywracamy na prawą stronę, przez dziurę która została w wewnętrznej części


Po rozłożeniu otrzymujemy coś takiego :)


6. Zaszywamy dziurę w części wewnętrznej i wkładamy ją do wnętrza czapki :)
7. Całość stebnujemy by czapa się lepiej trzymała i nie rozwarstwiała



I gotowa czapa prezentuje się tak:


Wariacje w temacie czapkowym:




Mam nadzieję, że tutorial jest czytelny :) To mój pierwszy raz. W razie jakiś niejasności - piszcie w komentarzach :) Miło mi będzie  jeśli pochwalicie się swoimi czapami :)







21 komentarzy:

  1. normalnie może se uszyje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. a ta mała raperka jest boska!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z jakiej tkaniny najlepiej szyć taka czapkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szyłam z cienkiej dresówki z niewielką domieszką elastanu. Dobrze by materiał był trochę elastyczny :)

      Usuń
  4. dziekuje za odpowiedz...prosze jeszcze powiedziec jakie nici uzyc-zwykle czy jakies takie rozciagliwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MOja dresówka nie była jakoś specjalnie rozciągliwa wiec szyłam zwykłymi nićmi, gdyby jednak trafił się materiał mocno elastyczny to proponowałabym użyć nici i igły do streczu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Bardzo pomocny tutorial mam zamiar tez zaczac szyc tylko mam jeszcze wiele pytan ...skad wziasc szablon na rozne ozdoby na czapy np.serce czy gwiazdke itd. Za podpowiedz bede bardzo wdzieczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz narysować sama, a jeśli nie czujesz się pewnie poszukaj w obrazkach googla albo w Wordzie w clipartach- na pewno znajdziesz tam coś odpowiedniego. Później tylko powiększasz obrazek do odpowiednich wymiarów i do dzieła :-)

      Usuń
    2. Ja nie bawiłam się w rysowanie, w pasmanteriach jest całkiem sporo naszywek (emblemów?) które świetnie nadają się jako ozdoby do czapek :) Na jdnym ze zdjęć wyzej córa ma motylka na czapie - to właśnie taka ozdoba pasmanteryjna :)

      Usuń
  6. super, jasno i czytelnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za fajny tutorialek. Czapka uszyta już grzeje mojego skrzata.
    Zapraszam do siebie na konkursik.

    http://paletapomyslow.blogspot.com/2014/11/konkursik-i-pomysy-na-prezenty-czesc-2.html

    Pozdrawiam

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze by było gdyby materiał został skrojony w odpowiednia stronę u ciebie raz jest w jedna raz w drugą może dlatego nie jest rozciągliwy dobrze żeby uczyć szyć poprawnie później kobitki sprzedają takie buble

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!! Pamiętajcie żeby kroić jak ja to mówię wg nitki prostej a nie w poprzek, bo potem dzieje się tak jak w tanich t-shirtach że zszyte boki obkręcają się na brzuch :/

      Usuń
    2. Co racja to racja :) dziekuje za zwrocenie uwagi :)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne jaka długość czapki Ma chłopiec na zdjęciu ?

    OdpowiedzUsuń
  11. O co chodzi - "zszyć na wolnym końcu"??? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie zrobię, tylko jak wymierzyć obwód głowy?

    OdpowiedzUsuń
  13. Okej sprawdziłam :D

    https://www.rozmiar.com/rozmiar-glowy-jak-zmierzyc-obwod-glowy.php#:~:text=Niezawodn%C4%85%20metod%C4%85%20zmierzenia%20rozmiaru%20g%C5%82owy%20jest%20owini%C4%99cie%20centymetra,wtedy%20mamy%20pewno%C5%9B%C4%87%2C%20%C5%BCe%20b%C4%99dziemy%20czu%C4%87%20si%C4%99%20dobrze.

    OdpowiedzUsuń